Vineri, 28 februarie, în orașul Cimișlia s-a dat start formării Coalițiilor Locale în regiunea Sud a proiectului „Informează, abilitează și acționează! Societatea civilă pentru o mai bună guvernanță bugetară în Moldova”.
La eveniment a participat, Stanislav Ghilețchi, expert al Institutului pentru Politici și Reforme Europene (IPRE), care a apreciat calitatea documentelor cu date deschise a bugetului orașului Cimișlia. Expertul a propus membrilor prezenți la ședință o serie de activități precum: întâlniri cu cetățenii, deplasări în teritoriu etc. „Această diversificare a evenimentelor va face auzită vocea cetățeanului, deoarece comunicarea, cu părere de rău, se pierde”, a spus reprezentantul IPRE.
Despre etapa tehnică de formare a Coaliției, precum și care este semnificația coaliției, din câți membri este compusă, care sunt obligațiunile și rolul acesteia, a vorbit reprezentantul regiunii Sud al proiectului, directorul executiv al Asociației Obștești Azi Cahul, Tatiana Seredenco.
La finalul acestei întâlniri a fost creată Coaliția Locală, a fost ales secretarul Coaliției, în persoana lui Nicolae Hristov, director executiv A.O. ALDA, și a fost aprobat Regulamentul de Activitate al Coaliției Locale.
Coaliția locală prevede implicarea unui grup de oameni din diferite domenii, precum și în diverse activități, cum ar fi: servicii sociale calitative, drumuri, grădinițe, școli, locuri de muncă. Obiectivul principal a Coaliției este de a ține cont de opinia și necesitatea fiecărui cetățean pentru o transparență eficientă a bugetului local.
Proiectul „Informează, abilitează și acționează! Societatea civilă pentru o mai bună guvernanță bugetară în Moldova”, este implementat de Centrul Analitic Independent „Expert-Grup”, în calitate de partener principal, în consorțiu cu Konrad Adenauer Stiftunge.V. (KAS, Germania), Centrul pentru Studii Est-Europene (CSEE, Lituania) și Institutul pentru Politici și Reforme Europene (IPRE). Proiectul este implementat cu suportul financiar oferit de Uniunea Europeană și Konrad Adenauer Stiftunge.V.